dziennik praktyk prośba !!!!

Testy egzaminacyjne, symulacja transakcji, wzory dokumentów, porady i opinie - jak zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Pytania i odpowiedzi do egzaminów części pisemnej i ustnej. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
paulaw
Posty: 1
Rejestracja: 27 lip 2009, 18:36

Post autor: paulaw » 27 lip 2009, 18:46

Dzień Dobry, lada dzień chcę złożyć dziennik praktyk do podpisu, ale nie wiem czy mam dobrze wpisy porobione. Czy mógłby ktoś, kto dysponuje przykładowymi wpisami podesłać mi je dla sprawdzenia? Będę bardzo wdzięczna. Praktyki mam w małym biurze więc właściciel nie wypełnia mi dziennika sam tylko ja muszę to robić.

andy1909Z
Posty: 535
Rejestracja: 23 lis 2007, 8:53

Post autor: andy1909Z » 28 lip 2009, 8:31

Co prawda nie mam takiegoż, niemniej na stronie MI jest wypełniony dzienniczek dla rzeczoznawców - może też jest dla pośredników. Proszę sprawdzić.

lukas0259
Posty: 24
Rejestracja: 08 paź 2006, 22:05

Post autor: lukas0259 » 28 lip 2009, 19:51

Możesz podać link?

andy1909Z
Posty: 535
Rejestracja: 23 lis 2007, 8:53

Post autor: andy1909Z » 29 lip 2009, 14:03

Wlazłem dosyć przypadkowo - na pewno jest - trzeba poszperać. O ile pamiętam to na stronie poświęconej zdobyciu uprawnień na rzeczoznawcę.

lukas0259
Posty: 24
Rejestracja: 08 paź 2006, 22:05

Post autor: lukas0259 » 29 lip 2009, 14:50

Tak, tę stronę już kilka razy widziałem:

http://www.mi.gov.pl/1/files/0/30441/dz ... znawca.pdf

Moim zdaniem ten wzór ma ograniczoną przydatność, gdyż nie ma "rozpisania" czynności na stronach poszczególnych operatów (str. 17 i następne). A to, moim zdaniem, może interesować komisję i być "inspiracją" do kłopotliwych pytań.

lukas0259
Posty: 24
Rejestracja: 08 paź 2006, 22:05

Post autor: lukas0259 » 29 lip 2009, 14:57

Sorry, chodziło mi o strony 2-16 dziennika. Tam jest miejsce na opisanie czynności podjętych przy sporządzaniu każdego projektu. Od ustalenia przedmiotu, celu i zakresu, przez badanie dokumentów, oględziny, wybór podejścia..., zdefiniowanie i analizę rynku po opracowanie operatu.
Wzór, który jest na stronie MI tego nie zawiera...

andy1909Z
Posty: 535
Rejestracja: 23 lis 2007, 8:53

Post autor: andy1909Z » 18 sie 2009, 13:07

Prowadzący praktyki powinien się przyłożyć i dać wzorcowe opracowanie. Płacisz - więc wymagasz.

marekb
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:54

Post autor: marekb » 29 sie 2009, 15:24

Czynności kandydata:

1.Zapoznanie się z formami organizacyjno-prawnymi, w jakich pośrednik może prowadzić działalność zawodową, organizacją biura i metodami pracy takich podmiotów oraz używanym oprogramowaniem komputerowym.

Zapoznanie się z przepisami regulującymi prowadzenie działalności gosp. Omówienie czynności związanych z rejestracją działalności gosp. omówienie przykładów umów i statutów związanych z założeniem danej firmy. Omówienie czynności związanych z organizacją biura i pracy biura, przykładowe schematy organizacyjne firm i znaczenie lokalizacji firmy. Dobór kadr i gospodarka zasobami ludzkimi, umowa o pracę i jej rodzaje. Podział pracy i struktura organizacji

marekb
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:54

Post autor: marekb » 29 sie 2009, 15:25

3.Badanie wybranych nieruchomości
- nieruchomość lokalowa (mieszkalna)
- lokal użytkowy (biurowy)
- dom mieszkalny
- dom w trakcie budowy
- działka budowlana
- działka rolna
- spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu mieszkalnego

Podczas odbywanej praktyki zawodowej zostały przeprowadzone badania wybranych nieruchomości:
- lokalowej (mieszkalnej)

marekb
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:54

Post autor: marekb » 29 sie 2009, 15:26

6.Pozyskiwanie niezbędnych informacji o wybranych nieruchomościach z :
- ewidencji gruntów i budynków (omówienie przykładów)
- ksiąg wieczystych (omówienie przykładów)
- MPZP, studiów uwarunkowań i kierunków zagosp. przestrz (omówienie przykładów)
- Ewidencji ludności, rejestrów spółdzielni (omówienie przykładów)
- Inne źródła informacji (omówienie przykładów)

Omówienie zasad korzystania z elektronicznych ksiąg wieczystych, ewidencji gruntów i budynków, miejscowego planu zagosp. przestrzennego, studium uwarunkowań oraz z ewidencji ludności i rejestrów spółdzielni mieszkaniowych.
Pozyskanie informacji o wybranych nieruchomościach z powyższych źródeł i omówienie przygotowanej informacji przed prowadzącym.

Liczba godzin

marekb
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2009, 0:54

Post autor: marekb » 29 sie 2009, 15:27

9.Badanie lokalnego rynku nieruchomości z wykorzystaniem dostępnych źródeł informacji. Badanie obejmuje trzy grupy nieruchomości.
Ustalenie dla wybranych grup poziomu cen i czynszów.

Podczas zajęć na praktyce zawodowej w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami zostało dokonane badanie lokalnego rynku nieruchomości przy wykorzystaniu dostępnych źródeł informacji, m.in. z:
- ewidencji gruntów i budynków
- ksiąg wieczystych
- MPZP, studiów uwarunkowań i kierunków zagosp. przestrz
- Ewidencji ludności, rejestrów spółdzielni
- Innych źródeł informacji

Liczba godzin

brass312
Posty: 5
Rejestracja: 19 sty 2010, 18:29

Post autor: brass312 » 16 lut 2010, 21:48

cos z autopsji:
radze sie trzymac tego co napisal marekb, bez zmian kolejnosci, modyfikacji itp, mozna jakies punkty dodatkowe potem ale zarowno harmonogram jak i dziennik musza zawierac dokladnie te punkty/zdania w tej samej kolejnosci.
Sprawdzajacych interesuje strona formalna, to czy spisujecie to z rozporzadzenia, internetu, innego dziennika praktyk jest nie wazne

amelia
Posty: 18
Rejestracja: 10 maja 2010, 15:15

Post autor: amelia » 11 maja 2010, 10:01

Czyli w dzienniku praktyk nie rozpisujemy się, wpisujemy tylko hasła (tak jak podane wyżej)? I taka forma hasłowa jest wystarczająca?

ODPOWIEDZ