Jak spisać umowę przy wpłącie pełnej kwoty?

Czy znane są Ci pojęcia: umowa przedwstępna, warunkowa, rozporządzająca, zobowiązująca, przyrzeczona, licencyjna, o dzieło, najmu, dzierżawy, wzajemna, o charakterze akcesoryjnym, użytkowania, dożywocia... i wiele wiele innych
coloeus
Posty: 5
Rejestracja: 08 lip 2011, 21:56

Post autor: coloeus » 08 lip 2011, 22:01

Witam.

Sprzedaję mieszkanie. Szukam umowy sprzedaży mieszkania. Wszędzie znajduję wzory umów przedwstępnych gdzie podana jest kwota zadatku. Mi kupujący będzie jednak od razu wpłacał całość kwoty. Gdzie znajdą wzór pisma, który będzie mi odpowiadał. To moja pierwsza ego typu transakcja i jestem trochę "zielony".

Czy umowa przyrzeczona to ta spisana u notariusza? Na wszystkich wzorach pism które znalazłem było napisane ze całość pieniędzy ma być wpłacona po spisaniu umowy przyrzeczonej. Jak mam to zrobić w moim przypadku?!

prawnicy-nieruchomosci
Posty: 113
Rejestracja: 04 cze 2011, 15:54

Post autor: prawnicy-nieruchomosci » 08 lip 2011, 22:55

witam,

skoro jest Pan "zielony" to radzę powierzyć przygotowanie umowy profesjonaliście.
Można oszczędzić sobie wiele problemów w przyszłości. Zdecydowanie odradzam wzory z internetu.

Dlaczego chcecie robić umowę przedwstępną, skoro kupujący płaci już teraz całą cenę? Jest jakiś szczególny powód?.

Owszem umowa przyrzeczona, to umowa sprzedaży nieruchomości i wymaga formy aktu notarialnego.

pozdrawiam
artur rosiński

coloeus
Posty: 5
Rejestracja: 08 lip 2011, 21:56

Post autor: coloeus » 09 lip 2011, 8:06

Wiem, że musi być sporządzona przez notariusza. Ale żeby iść do notariusza to trzeba mieć już wszystkie dokumenty. Ja chcę spisać umowę wcześniej, żeby nie stracić tego klienta, a u notariusza spiszemy umowę za ok 2 tygodnie. Kupujący musi pozałatwiać jeszcze pewne sprawy w swoim mieście rodzinnym i musi wyjechać na tydzień. Zgodził się wpłatę całej kwoty wcześniej, aby nie stracić mieszkania.

Jak to rozwiązać?

prawnicy-nieruchomosci
Posty: 113