Artykuł: pośrednicy bez licencji

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
tombeat
Posty: 28
Rejestracja: 24 paź 2006, 12:18

Post autor: tombeat » 15 mar 2007, 12:50

To chyba nie jest prawdą. Przeczytaj art 181 pkt 3 jeszcze raz a zwłaszcza ostatnie zdanie. To przedsiębiorca powinien mieć ubezpieczenie od czynności które wykonuje jego pracownik.

nowiciusz
Posty: 19
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:19

Post autor: nowiciusz » 16 mar 2007, 12:21

Po przeczytaniu art. 181. ust.3. a potem art. 179. ust. 3. muszę przyznać, że przedmówca ma racje i to przedsiębiorca ma obowiązek posiadac takowe ubezpieczenie.
Nowiciusz

kasiafeniks
Posty: 6
Rejestracja: 28 lis 2006, 12:03

Post autor: kasiafeniks » 16 mar 2007, 15:35

Moi drodzy oc jest przypisane do pośrednika z licencją a nie do przedsiębiorcy. Wiem , bo sama prowadzę biuro zatrudniając pośrednika z licencją i oc musiałam kupić na pracownika , bo to on jest teoretycznie za wszystko odpowiedzialny.

kati
Posty: 33
Rejestracja: 26 lis 2006, 0:04

Post autor: kati » 16 mar 2007, 16:00

Czyli uważacie ,że ja ubezpieczenia nie potrzebuję? Może wtedy potrzebne są dwa ubezpieczenia? Moje jako pośrednika i przedsiębiorcy, który mnie zatrudnia ? Ubezpieczenie zapłaciła za mnie firma.A kto odpowiada ? Pośrednik czy przedsiębiorca?
Ale mam inne pytanie !
Właścicielka firmy , w której pracuję jest zrzeszona w WSPON ,więc posiada jako członek zniżki np. w opłacie za szkolenie. Ale ja /z imienia i nazwiska/ już nie jestem zrzeszona i zniżka podobno nie należy się , mimo , że to firma by za mnie płaciła.
Czy wiecie dlaczego tak jest? Czy to znaczy ,że za szkolenia muszę osobiście ponosić koszty i to w większych kwotach ? Czy nie może to być w ramach szkolenia pracownika oraz jako koszt przedsiębiorcy a zarazem członka tego stowarzyszenia ?

kasiafeniks
Posty: 6
Rejestracja: 28 lis 2006, 12:03

Post autor: kasiafeniks » 18 mar 2007, 11:16

Droga Kati ubezpieczenie jezt przypisane do pośrednika z licencją a nie do przedsiębiorcy , co do zniżek to zależy od samego stowarzyszenia. Jak byłam jeszcze pracownikiem , to wiem , że mój szef miał zniżki również dla swoich pracowników. Była to co prawda ograniczona pula miejsc, ale zawsze jakoś się dogadywaliśmy kto na jakie szkolenie chce iść. Ty też możesz zostać członkiem WSPON, wtedy płacisz co miesiąc składki i masz zniżki na szkolenia. Przelicz sobie to. Ja kalkulowałam, nie opłaca się.

kati
Posty: 33
Rejestracja: 26 lis 2006, 0:04

Post autor: kati » 18 mar 2007, 22:03

Dziękuję za informacje.
Jak widać zdania /o tym kto powinien mieć oc/ są podzielone i nie jest to do końca takie oczywiste.
Zapisanie się do WSPON już na wstępie trochę kosztuje / wpisowe 500 zł / i potrzebna jest rekomendacja trzech pośredników z kilkuletnim stażem. Trwa to około trzech miesięcy. Do tego czasu muszę płacić dużo więcej /różnica w cenie sięga nawet 40% /. Wolałabym jednak najpierw choć trochę odczuć to finansowo i mieć satysfakcję , że nauka i kursy były tego warte , a nie od razu płacić następne kilka setek tu a kilka setek tam.

Freeday
Posty: 6
Rejestracja: 04 mar 2007, 14:56

Post autor: Freeday » 22 mar 2007, 22:36

hej
wątek o pośrednikach bez licencji rozlazł się był i zamienił na wątek o ubezpieczeniach. Ja myślę, że poczekajmy aż będzie coś więcej wiadomo na temat tego nieszczęsnego rozporządzenia, a poza tym głowa do góry, żyjemy wszak w kraju, w którym nawet jak zlikwidują licencję to za parę lat mogą je znów wprowadzić i wtedy nasze będą jak znalazł he he

ODPOWIEDZ