Biznes paln biura nieruchomości

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
kati
Posty: 33
Rejestracja: 26 lis 2006, 0:04

Post autor: kati » 20 lut 2007, 23:04

Cześć !
Jeśli to jeszcze aktualne , to ja też serdecznie proszę o przesłanie........

Katja
Posty: 77
Rejestracja: 26 sie 2006, 13:01

Post autor: Katja » 21 lut 2007, 15:34

To w takim razie też chciałabym się dopisać do listy: kasia@ownlog.com

Dzięki z góry:)

boro
Posty: 7
Rejestracja: 09 sty 2007, 17:12

Post autor: boro » 21 lut 2007, 19:09

ja też proszę o to opracowanie.może dołoże swoje uwagi.mój adres [email]"eleardrive@interia.pl"[/email] boro

ryszard
Posty: 96
Rejestracja: 28 lis 2006, 12:52

Post autor: ryszard » 21 lut 2007, 22:16

Imponujące zainteresowanie tym planem. Chciałbym się zapytać czy wszyscy otwierają biura nieruchomosci? A może już prowadzą?

id6833
Posty: 26
Rejestracja: 07 gru 2006, 14:11

Post autor: id6833 » 22 lut 2007, 0:08

Szanowni Państwo! Początkiem procesu rozpoczęcia działalności z zakresu prowadzenia profesjonalnego biura obrotu nieruchomościami i odniesienia sukcesu w tej branży powinno być w kolejności
1/określenie budżetu (środków jakie zamierzamy zainwestować w biuro)
2/ sporządzenie planu działania, organizacji biura z uwzględnieniem środków, które można refinansować z UE
3/ zatrudnienie odpowiednich ludzi:
-osoby odpowiedzialnej i kierującej zespołem maklerów (najlepiej licencjonowany pośrednik z odpowiednim doświadczeniem, znajomością dziedzin prawa potrzebnych w sprawach związanych z obrotem nieruchomościami, znajomością technik sprzedaży i technik negocjacyjnych, umiejętnością kierowania grupą osób, etc.)
- osoby odpowiedzialnej za sprawy związane z pomocą w pozyskiwaniu środków na nabycie nieruchomości (kredyty, współpraca z bankami)
- osoby zajmującej się marketingiem, sprawami organizacyjnymi biura, etc.
- maklerów- bardzo ważne, aby stworzyć zgrany zespół- unikać dużej rotacji pracowników.
4/ Przygotowanie projektów umów (pośrednictwa w sprzedaży, kupnie, najmie, wynajmie; umów przedwstępnych: hipoteka, ANR- pierwokup, egzekucja z nieruchomości, etc).
W szczególlności ważne są zapisy umowy na pośrednictwo- w tym dokumencie zabezpieczamy przecież wynagrodzenie za nasze czynności.

W profesjonalnym biurze każdy makler powinien mieć prócz wiedzy, prezencji i zdolności interpersonalnych; swoje stanowisko pracy:
biurko, wygodny fotel, komputer z pełnym oprogramowaniem w tym z programem do prowadzenia bon (polecam program RealNet); aparat cyfrowy, etc.
Pamiętać należy, iż profesjonalne biuro pośrednictwa w obrocie nieruchomościami działa zgodnie ze standardami zawodowymi!!!! Dąży do zawierania umów z prawem wyłączności (jest w systemie MLS), w ogłoszeniach ujawnia status posrednika, etc.
To jest kilka podstawowych wskazówek, dla osób chcących otworzyć własne biuro.
Aby zaistnieć na rynku z ofertą nowego biura potrzebna jest przede wszystkim kreatywnośc i profesjonalizm.
życzę Wam i sobie żebyśmy mieli wśród naszych kolegów samych profesjonalistów. Potępiajmy i wystrzegajmy się nieuczciwych praktyk!!!

ryszard
Posty: 96
Rejestracja: 28 lis 2006, 12:52

Post autor: ryszard » 22 lut 2007, 13:37

Niewątpliwie bardzo cenne rady. Jeśli to robić to tylko profesjonalnie. Skończyły sie czasy chałupnictwa. Ja bym jeszcze podkreślił, że w profesjonalnym biurze powinna być osoba która będzie udzielać porad prawnych w zakresie nieruchomości (spadki, rozwody, eksmisje, wymeldowania, itp.). Wielu nie może dokonać sprzedaży bo nie ma uregulowanego stanu prawnego i często nie wiedzą jak to zrobić.

ODPOWIEDZ