Egzamin na pośrednika w obrocie nieruchomościami

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
Małgosia
Posty: 34
Rejestracja: 07 wrz 2005, 20:27

Post autor: Małgosia » 07 sty 2006, 22:03

Witam po długiej nieobecności!

Temat, który zamierzam poruszyć przeznaczony jest właściwie dla kandydatów na pośredników, ale chyba pośrednicy będą mogli więcej powiedzieć.
W związku z egzaminami dla pośredników w obrocie nieruchomościami poproszono mnie o poruszenie na tym forum następujących zagadnień:

1. Jakie działania pośrednik powinien podjąć i jakie dokumenty powinien wyjednać (pośrednik lub właściciel), aby uregulować stan prawny obiektu (nieruchomości)? Jakie dokumenty są niezbędne, aby dokonać korekt różnic między stanem faktycznym a zapisem w KW?

2. Jakie okoliczności i na podstawie jakich dokumentów należy wyjaśnić, jeśli pojawią się rozbieżności między danymi z dokumentów a oświadczeniami właścicieli?
Czym grozi przyjmowanie obiektów bez potwierdzenia dokumentacyjnego?

3. Czy w każdej sytuacji pośrednik musi zawrzeć umowę pośrednictwa, cz też może inną umowę (jaką?)?

Wszystkich zainteresowanych zapraszam do dyskusji.

lajkonik
Posty: 99
Rejestracja: 17 maja 2005, 21:57

Post autor: lajkonik » 13 gru 2006, 19:30

myślę, że rzeczywiście lepiej te tematy poruszać na forum dla kandydatów

blannka1
Posty: 25
Rejestracja: 27 mar 2006, 22:22

Post autor: blannka1 » 16 gru 2006, 0:22

[quote:d7dbd3e7ff="Małgosia;461"]Witam po długiej nieobecności!

Temat, który zamierzam poruszyć przeznaczony jest właściwie dla kandydatów na pośredników, ale chyba pośrednicy będą mogli więcej powiedzieć.
W związku z egzaminami dla pośredników w obrocie nieruchomościami poproszono mnie o poruszenie na tym forum następujących zagadnień:

1. Jakie działania pośrednik powinien podjąć i jakie dokumenty powinien wyjednać (pośrednik lub właściciel), aby uregulować stan prawny obiektu (nieruchomości)? Jakie dokumenty są niezbędne, aby dokonać korekt różnic między stanem faktycznym a zapisem w KW?

2. Jakie okoliczności i na podstawie jakich dokumentów należy wyjaśnić, jeśli pojawią się rozbieżności między danymi z dokumentów a oświadczeniami właścicieli?
Czym grozi przyjmowanie obiektów bez potwierdzenia dokumentacyjnego?

3. Czy w każdej sytuacji pośrednik musi zawrzeć umowę pośrednictwa, cz też może inną umowę (jaką?)?

Wszystkich zainteresowanych zapraszam do dyskusji.[/quote:d7dbd3e7ff]



Malgosia, poczytaj ustwawę o księgach wieczystych, poczytaj ustawe o gospodarce nieruchomosciami

ODPOWIEDZ