czy licencjonowane biuro musi miec swoj lokal ?

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
ewmar
Posty: 7
Rejestracja: 04 sie 2010, 21:30

Post autor: ewmar » 06 sie 2010, 8:58

jak to jest czy musze miec lokal do prowadzenia biura nieruchomosci wzgledem ustaw , kodeksow, giodo itp.? nie wystarczy mi laptop ?bardzo dziekuje za odpowiedzi

Milo
Posty: 300
Rejestracja: 24 lut 2010, 14:56

Post autor: Milo » 06 sie 2010, 9:28

zależy o co pytasz - do prowadzenia działalności gospodarczej musisz mieć lokal ale może to być także mieszkanie

do samej pracy pośrednika lokalu nie potrzebujesz ale bez niego to jak bez ręki - w domu się źle pracuje

Szukaj często różni pośrednicy użyczają lokalu za drobną opłatą, dzięki temu masz dodatkowy kontakt z innymi pośrednikami.

speedy
Posty: 7
Rejestracja: 22 gru 2005, 17:01

Post autor: speedy » 13 wrz 2010, 19:55

możesz działać w domu ale jak zorganizujesz umowę przedwstępną albo najmu? W domu klienta wydaje mi sie mało profesjonalne. Znam kilku pośredników, którzy zaczynali bez biura ale to był tylko rozwiązanie tymczasowe.

damcar27
Posty: 134
Rejestracja: 02 kwie 2007, 0:04

Post autor: damcar27 » 14 wrz 2010, 22:22

Nie wyobrażam sobie pracy w warunkach domowych, odpowiedz sobie na pytanie czy chciałbyś być obsługiwany powiedzmy na 7 pietrze wieżowca przy zgiełku małych dzieci gdy żona pośrednika przygotowuje obiad? Hm.. nawet tymczasowo jest to kompletna lipa. Znam ludzi którzy zaczynali bez własnego lokalu, ale na rozmowy z klientami umawiali się np. w restauracji hotelowej lub w dobrej knajpce przy kawie ale broń Boże w domu !!! Nie psuj sobie początków kariery takim podejściem dobrze radzę. Fama się niesie, a pamiętaj jeden zadowolony klient poleci Cie jednemu zainteresowanemu tego typu usługami, zaś jeden niezadowolony nastawi negatywnie dziesięciu innym potencjalnym !!!

agent0007
Posty: 1
Rejestracja: 11 paź 2010, 23:12

Post autor: agent0007 » 11 paź 2010, 23:31

To zależy od wielu czynników. 20 lat temu biuro było niezbędnym składnikiem, tylko tam klient mógł znaleźć pośrednika. Nawet jeszcze 10 lat temu uczono pośredników, że biuro najlepiej przy głównej ulicy z witrynami, jako magnes dla klienta, dodatkowa reklama obowiązkowo wywieszanie ofert w oknach, dziś jak masz odpowiednią kaskę na wykupienie odpowiedniej ilości portali internetowych i reklam które zastąpiły witryny z ofertami to możesz z komóreczką w cieplutkich kapciach siedzieć w domku. 80 % klientów siedzi przed internetem, spotykać się chce tylko i wyłącznie przed lokalem do którego ma interes. Jeśli chodzi o małe miasta i duże to są ogromne różnice w posiadaniu i nie posiadaniu biura.

arthur
Posty: 23
Rejestracja: 18 mar 2010, 17:17

Post autor: arthur » 12 paź 2010, 11:28

Można tak jak mówisz, siedzieć w kapciach, założyć maila na interi, kupić telefon na kartę i nazywać się pośrednikem.
Ja osobiście z takim "biurem" bym współpracy jako klient nie nawiązał, pomimo tego iż nie wykluczam że merytorycznie możesz być dobrze przygotowany/na. Nikt Ci nie zabroni działać w taki sposób, uważam tylko że są pewne standardy.

ODPOWIEDZ