Obowiązki przedsiębiorcy zawierającego umowę pośrednictwa

Testy egzaminacyjne, symulacja transakcji, wzory dokumentów, porady i opinie - jak zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Pytania i odpowiedzi do egzaminów części pisemnej i ustnej. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
Conrado
Posty: 52
Rejestracja: 21 wrz 2006, 4:42

Post autor: Conrado » 31 sie 2008, 3:50

Jakie są obowiązki przedsiębiorcy zawierającego umowę pośrednictwa poza siedzibą przedsiębiorstwa? Obowiązki przedsiębiorcy reguluje ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów... ale Art. 5 mówi: Przepisów o umowach zawieranych z konsumentem poza lokalem przedsiębiorstwa nie stosuje się do umów: 5) dotyczących nieruchomości. A więc jaka jest odpowiedź na powyższe pytanie??? pozdr

Piotr Staniak
Posty: 19
Rejestracja: 17 lis 2005, 16:53

Post autor: Piotr Staniak » 31 sie 2008, 14:55

Witam serdecznie! Obowiązkiem przedsiębiorcy lub przedstawiciela przedsiębiorcy w tym wypadku jest posiadanie przy sobie odpowiednich dokumentów umożliwiających zgodnie z prawem podpisywanie w imieniu firmy umów czyli.
1) dowód osobisty
2) licencja lub pełnomocnictwo pośrednika do podpisania w jego imieniu umowy
3 )ksero zaświadczenia o wpisie do Ew.Dział.Gosp.
4) przy spółce z o.o. KRS i umowa spółki przy cywilnej umowa spółki
5) NIP
6) Regon
7) dokument potwierdzający ubezpieczenie Pośrednika od odp. cyw.
Może być jeszcze pieczątka ale w naszym systemie nie jest ona obowiązkowa , liczy się tylko podpis

Akurat swego czasu rozmawiałem na ten temat z Panem Kucem ze WSPON i posiadanie takowych dokumentów w przypadku podpisywania poza biurem biurem jest obowiązkiem tak jak posiadanie ich w biurze.

Z poważaniem Piotr Staniak

Conrado
Posty: 52
Rejestracja: 21 wrz 2006, 4:42

Post autor: Conrado » 08 wrz 2008, 19:39

Dziękuję za rzeczową odpowiedź.

ODPOWIEDZ