wynagrodzenie komornika a dług na spółdz.własn. prawie do lokalu

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
Nova0102
Posty: 8
Rejestracja: 17 mar 2010, 14:54

Post autor: Nova0102 » 09 paź 2010, 23:28

Witam!
Pomóżcie proszę bo niezbyt długo pracuję jako pośrednik , a trafiło mi się mieszkanko z problemem.
Na spółdzielczym własnościowym prawie do lokalu bez księgi wieczystej były różne długi , dużo długów. Komornik zaczął postępowanie dążąc do zlicytowania mieszkania. Jednak jeden ze spadkobierców wziął sprawę w swoje ręce. Uzyskał pełnomocnictwo pozostałych spadkobierców do reprezentowania ich w spr.dotyczących mieszkania , spłacił długi .
Komornik wycofał się z licytacji jednak domaga się swojej pensji.
Na razie wiem o tym nieoficjalnie ze Sp-ni .
Klient ma mi okazać na dniach zaświadczenie ze S-pni że nie zalega z płatnościami.
Zastanawiam się ,że jeśli jest ten wniosek komornika o pensję w Sp-ni to ona nie wyda mu zaświadczenia o braku zadłużenia na mieszkaniu ,chyba że dadzą mu tylko takie zaświadczenie, iż nie zalega z płatnościami bieżącymi.
Klient twierdzi , że komornik nie ma prawa naliczać swojego wynagrodzenia gdyż należy mu się ono tylko wtedy gdy doprowadzi do licytacji mieszkania.
Jak to jest w naszym prawie?
Klient twierdzi ,że konsultował się z prawnikiem co do tego.
Czy komornik może zaspokoić się z mieszkania po jego sprzedaniu od osoby która je kupiła?
Nie ma księgi wieczystej więc wszystkie informacje są tylko w Sp-ni.
Co robicie w takiej sytuacji?
Klient twierdzi ,że powinnam po tym jak mi przyniesie zaświadczenie ze sp-ni oświadczać kupującym ,że mieszkanie nie jest zadłużone. Oczywiście nie podaje mi kwoty roszczenia komornika .
Może ktoś z was "przerabiał" podobny temat?