Oświadczenie woli nabycia nieruchomości - pytanko początkującej

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
Alii22550
Posty: 1
Rejestracja: 08 lis 2016, 22:09

Post autor: Alii22550 » 08 lis 2016, 22:50

Witam,

przyznam się od razu, że jestem początkującą pośredniczką, która rzuciła się na głębokie morze..tj. od razu bez praktyk założyłam własną działalność.

W związku z tym co jakiś czas napotykam na swojej drodze przeszkody, które małymi kroczkami próbuję rozwiązywać sama i dorzucać do bagażu doświadczeń pośrednika ;)
Tym razem przeszukałam internetyy i już mam taki mętlik w głowie...że sobie chyba sama nie poradze.

Zatem...

Chciałam Was zapytać o tytułowe Oświadczenie woli nabycia nieruchomości. Na kursie był temat poruszany, jednak nigdy na oczy nie widziałam np. wzoru takiego dokumentu. Poszperałam i znalazłam przeróżne wzory,zapisy itp... Jednak zastanawia mnie brak klauzuli o jakiejś opłacie rezerwacyjnej bądź też karze umownej - jeżeli kontrahent chętny na zakup nieruchomości nagle mi się wycofa.

Czy legalnym będzie dodać do takiego standardowego oświadczenia woli nabycia nieruchomości paragraf o opłacie rezerwacyjnej np. na poczet zaliczki ceny nieruchomości, i zapis, że gdy kontrahent się wycofa to ta opłata/zaliczka przepada?
Taka opłata rezerwacyjna oczywiście obligowałaby pośrednika do wycofania oferty z bazy danych biura, do zaprzestania prezentowania nieruchomości innym potencjalnym klientom.

Bo w przypadku kiedy kontrahent podpisze mi standardowe oświadczenie chęci nabycia nieruchomości, ja przestaje prezentować ofertę innym potencjalnym klientom, On mi sie wycofuje... i co, jakby nie patrzeć ja i Zamawiająca jestesmy stratne.