Sposoby zawarcia umowy z Aystentem pośrednika lub Agentem

Wymiana doświadczeń, wzory dokumentów, sposoby prowadzenia biura nieruchomości, informacje bieżące, archiwizacja dokumentów, licencje, opisy programów do obsługi biur nieruchomości. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
posrednik
Posty: 1
Rejestracja: 07 paź 2006, 22:46

Post autor: posrednik » 07 paź 2006, 22:56

Witam sredcznie,
Od kilku tygodni posiadam licencję pośrednika w obrocie Nieruchomościami.
Prosze o informacja lub przedstawienie pomysłów lub sposóbów na zawarcie umów z agentami nieruchomości.
Zakładam układ umowa zlecenie lub o pracę +prowizja.To jasna sprawa... Natomiast prosze o informacje jaki charakter umowy ma miec prowizja tak aby po jej wypłacie powstał obowiązek zapłaty podatku , dalej koszt dla firmy, ale bez ZUS? Czy mogę prosić o poradę, Będe wdzięczny za każdą cenną uwagę, nawet inne rozwiązanie...........Pozdrawiam licencjonowanych pośredników

galined
Posty: 168
Rejestracja: 22 paź 2005, 21:41

Post autor: galined » 09 paź 2006, 20:28

[quote:32004c3629="posrednik"]Witam sredcznie,
Od kilku tygodni posiadam licencję pośrednika w obrocie Nieruchomościami.
Prosze o informacja lub przedstawienie pomysłów lub sposóbów na zawarcie umów z agentami nieruchomości.
Zakładam układ umowa zlecenie lub o pracę +prowizja.To jasna sprawa... Natomiast prosze o informacje jaki charakter umowy ma miec prowizja tak aby po jej wypłacie powstał obowiązek zapłaty podatku , dalej koszt dla firmy, ale bez ZUS? Czy mogę prosić o poradę, Będe wdzięczny za każdą cenną uwagę, nawet inne rozwiązanie...........Pozdrawiam licencjonowanych pośredników[/quote:32004c3629]

Dzięki za pozdrowienia !
Obawiam się, ze nie unikniesz kosztów ZUS od składników wynagrodzeń wypłacanych pracownikom, najlepszą dla ciebie formą wg mnie byłoby zawarcie z asystentem lub agentem typowej umowy zlecenia ale w ramach prowadzonej działalności gospodarczej lub agencyjnej, wówczas asystent czy agent działa jako osoba prowadzaca swoja działalność gospodarczą i to jego a nie ciebie obciążają jego składki Zus .
Zaleta tego rozwiązania jest także to , że w takich przypadkach składka zus jest ustalana od zadeklarowanych a nie faktycznych dochodów a te ostatnie niekiedy są wysokie.
Zaletą jest także to że przy działalności gospodarczej wysokie koszty zwiazane z uzywaniem samochodu czy telefonami osoba ta wliczy do kosztów uzyskania przychodów i zmniejszy tym samym podstawę opodatkowania . Inną zaletą jest mozliwość skorzystania z liniowej stawki podatku dochodowego co też jest istotne przy wysokich dochodach.
Pozdrawiam i zyczę sukcesów na rynku i samych wypłacalnych klientów.
galined

lajkonik
Posty: 99
Rejestracja: 17 maja 2005, 21:57

Post autor: lajkonik » 13 gru 2006, 20:42

według mnie najlepsze wyjście na początek to podpisywanie umów o pracę na czas określony - pracownika należy sobie wychować i w jakiś sposób do siebie przekonać

[b:c40a814dd1]to był ostatni wątek wymagający uporządkowania - odpowiadajcie na stare wątki w pozostałych forach to w końcu wszystko wróci do normy (chodzi o błędne daty)[/b:c40a814dd1]

ODPOWIEDZ