Archiwizacja dokumentacji

Testy egzaminacyjne, symulacja transakcji, wzory dokumentów, porady i opinie - jak zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Pytania i odpowiedzi do egzaminów części pisemnej i ustnej. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
tipy_typ
Posty: 31
Rejestracja: 15 lut 2007, 17:55

Post autor: tipy_typ » 29 lis 2007, 18:20

Pracuje nad swoją symulacje i własnie utknełam na archiwizacji...Długo przeglądałam KC i nie moge znaleść Ustawy dotyczącej archiwizacji dokumentacji. Dostałam email od mojego opiekuna z zapytaniem jak to Ustawa i terminy. Po za tym , może ktoś wie jak się ma to w rzeczywistośći? Bardzo prosze o pomoc, czas ućieka a ja jestem w kropce:(
Pozdrawiam!

MGR
Posty: 212
Rejestracja: 28 sie 2007, 18:32

Post autor: MGR » 29 lis 2007, 18:23

w tej kwestii najważniejsze jest stosowanie się do ustawy o ochronie danych osobowych

tipy_typ
Posty: 31
Rejestracja: 15 lut 2007, 17:55

Post autor: tipy_typ » 29 lis 2007, 19:36

Dziękuje za odpowiedz...przeglądałam www.giodo.gv.pl ale jak na razie to mam mętlik w głowie.

MGR
Posty: 212
Rejestracja: 28 sie 2007, 18:32

Post autor: MGR » 29 lis 2007, 19:44

przyznam, ciężka to ustawa:)

skoffo
Posty: 7
Rejestracja: 05 sty 2007, 8:35

Post autor: skoffo » 04 gru 2007, 12:46

W swojej symulacji napisalem cos takiego:
Archiwizowanie dokumentów jest istotne dla celów dowodowych, w przypadku wszczęcia postępowania w zakresie odpowiedzialności zawodowej lub cywilnej. Faktycznie wykonane czynności są udokumentowane i potwierdzone przez zamawiającego bądź kupującego. Ponadto, informacje zawarte w dokumentach mogą służyć pośrednikowi do analizy rynku o ile archiwizacja jest prowadzona systematycznie, chronologicznie i według przejrzystego wzoru.
Archiwizowanie dokumentów jest również istotne ze względu na Ustawę O Ochronie Danych Osobowych. Jako, że zbiór danych powinien być zgłoszony Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych, powinien posiadać określoną strukturę umożliwiającą segregowanie danych według określonych kryteriów. Ponadto dane osobowe powinny być przechowywane w sposób uniemożliwiający dostęp osób nieupoważnionych, chronione przed uszkodzeniem oraz przetwarzaniem z naruszeniem ustawy.
... i nie uslyszalem zadnych uwag co do tej czesci.

tipy_typ
Posty: 31
Rejestracja: 15 lut 2007, 17:55

Post autor: tipy_typ » 04 gru 2007, 12:50

No...symulacja juz oddana...:(
A ja napisalam tak:
Zgodnie ze standardami zawodowymi (art.19) pośrednik dąży do udokumentowania wykonanych czynności pośrednictwa związku z realizacją umowy, przechowujemy, więc w archiwum, dokumenty potwierdzające nasze działania dokumentów w trakcie realizacji umowy. Kserokopie dokumentów dotyczących tej transakcji, a nieistotne dla tej dokumentacji, niszczymy. Usuwamy ofertę z naszej strony internetowej i MLS, przenosząc ją do archiwum. Pozostałe dokumenty dotyczące umowy na pośrednictwo z zamawiającym, jak również dokumenty dotyczące naszych działań i wydatków podejmowanych w związku z umową przechowujemy w archiwum, zgodnie z instrukcją GIODO. Administrator danych osobowych jest zobowiązany do zgłoszenia swojej bazy danych do GIODO. W zgłoszeniu tym powinno byc szczegółowo opisane w jaki sposób osoba odpowiedzialna te dane archiwizuje.
Takie dokumenty mogą być przydatne w razie ewentualnych roszczeń, zgłaszanych w przyszłości i związanych z realizacją umowy, np. gdyby zarzucono pośrednikowi brak szczególnej staranności w realizacji zobowiązań przyjętych w umowie pośrednictwa i wynikłą z tego szkodą dla klienta. Art 118 kc 10 lat przedawnienia dla osoby poszkodowanej
Mam nadzieje ze przejdzie.

Agula
Posty: 86
Rejestracja: 22 lut 2006, 20:17

Post autor: Agula » 04 gru 2007, 17:15

należy jeszcze wymienic:
- „Kodeks cywilny” – art. 118 - o terminach przedawnienia roszczeń, który mówi że „jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat 10, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – 3 lata
- „Ustawa o rachunkowości” z dn. 29 września 1994, art. 71-76 o ochronie danych, które mówią o 5- letnim terminie przechowywania dokumentacji rachunkowej

ODPOWIEDZ