Co potrzebne na wstępie działalności biura

Testy egzaminacyjne, symulacja transakcji, wzory dokumentów, porady i opinie - jak zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami. Pytania i odpowiedzi do egzaminów części pisemnej i ustnej. Forum dostępne tylko dla użytkowników zarejestrowanych.
Alka1
Posty: 13
Rejestracja: 28 sty 2008, 17:51

Post autor: Alka1 » 28 sty 2008, 18:02

Mam pytanie, kiedy należy zgłosić fakt rozpoczęcia działalności do GIODO, kiedy należy dokonać ubezpieczenia OC i jakich jeszcze czynności dokonać aby otworzyć własne biuro ( z wyjątkiem zgłoszenia działalności gospodarczej).
Takie pytanie było na ustnych pod koniec 2007 i parę osób na nim popłynęło - czytaj oblało. Proszę o dokładne omówienie tego tematu. Czeka mnie poprawka z ustnego.,
Było też pytanie, co powinna zawierać pieczątka pośerdnika oprócz nr licencji.

KRAKAUER
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2007, 14:41

Post autor: KRAKAUER » 29 sty 2008, 22:37

Moim zdaniem zgłoszenei do GIOD powinno nastąpić w momencie zgromadzenai pierszych danych, np umów pośrednictwa. Wczesneij nei ma chyba co ochraniać (chyba ze zatrudnia się pracowników). Co do OC to powinno być zawarte przed zawaricem pierwszej umowy pośrednictwa - tak interpretuję rozporządzenie do Ustawy. Jeśli idzie o pieczątkę to nie mam pojęcia co ma się znajdowac na pieczątce oprócz nazwiska i licencji, może nazwe firmy, albo przynależność do PFRN. Moż ektoś się wypowie?
Pozdraiwam,

ODPOWIEDZ