Strona 1 z 2

: 07 lut 2013, 13:02
autor: biureczko
Witam
Mam pytanie jak pozyskujecie klientów (oferty) do biura? rozreklamowaliście biuro i czekacie aż sami przyjdą czy jakoś zapraszacie ich do biura?
U mnie w mieście jest okolo 6 biur nieruchomości i wszyscy naganiaja do siebie klientów.jak oni to robią , [pomóżcie

: 08 lut 2013, 11:19
autor: maciej.s
Jedna opcja: czekasz, aż klient przyjdzie. Polecenia, znajomi, ulotki, telefony z ogłoszeń, zrywek zachęcając do sprzedaży przez Twoje biuro. Użytkownik damcar27, raz w miesiącu wysyła pracownika w teren, a ten wyszukuje ofert. Może koledzy dorzucą coś jeszcze.

: 08 lut 2013, 13:24
autor: biureczko
> maciej.s napisał:

> Jedna opcja: czekasz, aż klient przyjdzie. Polecenia, znajomi, ulotki, telefony z ogłoszeń, zrywek zachęcając do sprzedaży przez Twoje biuro. Użytkownik damcar27, raz w miesiącu wysyła pracownika w teren, a ten wyszukuje ofert. Może koledzy dorzucą coś jeszcze.

w teren to znaczy jak? co chodzi od domu do domu puka i pyta czy ktoś nie chce sprzedaż mieszkania?

: 09 lut 2013, 13:35
autor: maciej.s
Też jestem ciekawy jak to wygląda w szczegółach. Damcar27, twierdził, że pracownik robi niejaki wywiad po terenie. Obserwuje nieruchomości (czy są wywieszone jakieś kartki ze sprzedażą), zagaduje ekspedientki w sklepach, rozmowa z sołtysami. Tak w skrócie - jaka jest tego skuteczność nie wiem, nie stosowałem. Myślę, że jeżeli ten użytkownik zajrzy do tematu to szerzej się wypowie.

: 09 lut 2013, 15:08
autor: damcar27
wszystko zależy od specyfiki rynku, ze względu na działanie naszej firmy w małych powiatach bardzo efektywne jest pozyskiwanie ofert bezpośrednio "z ulicy". Co miesiąc - dwa robimy objazd po całym powiecie kamieńskim (wszystkie wioski i miasteczka - koło 800 kilometrów) zagadując ludzi czy nie wiedzą co w danej miejscowości jest na sprzedaż. Efektem tego są ogłoszenia (w większości na wyłączność) z pierwszej ręki nie publikowane jeszcze w sieci. Oczywiście korzystam także z generatora pop.krn ale sądzę że własny objazd terenu to strzał w 10. Oczywiście nie zrobicie tego Wawie czy Poznaniu ale działający w małych miasteczkach niech spróbują.

: 11 lut 2013, 16:53
autor: maciej.s
Damcar27, podchodzisz do normalnego gościa na ulicy i pytasz się czy nie wie co jest na sprzedaż, a jak już się dowiadujesz, o np. sprzedaży mieszkania to jedziesz na podany adres? Rozumiem wywieszkę w oknie, można zadzwonić odwiedzić to ma sens. Zainteresowało mnie to niezmiernie:)

: 11 lut 2013, 21:09
autor: damcar27
robimy tak od 5 lat - jak pisałem działam w małych miejscowościach gdzie każdy każdego zna co ułatwia dotarcie do sprzedających. Większość pośredników i agentów działa na zasadzie filtrowania gratek i innych portali a potem 10 biur ma tą samą ofertę. Fakt trzeba ruszyć 4 litery i trochę sie nagimnastykować.

: 12 lut 2013, 10:19
autor: maciej.s
Tak, masz rację. Spotykam się z tym często. Jeżeli klient wstawił zdjęcia zrobione kalkulatorem na gratke, albo darmowe ogłoszenia regionalne myśli, że to jest kres reklamy i nic więcej mu nie potrzeba.

: 22 lut 2013, 13:04
autor: biureczko
mam pomysł ale nie wiem czy tak wolno:
wydrukować ulotki o treści: Chcesz sprzedaż mieszkanie, dom lub działkę?
A może chcesz wynająć?
Zadzwoń do nas pomożemy ci sprzedać nieruchomośc.
tel. kontaktowy .................................................

Jak myslicie mozna tak zrobić? albo porozwieszac takie kartki na słupach? Prosze o szybką odpowiedz

: 28 mar 2013, 12:00
autor: mizon
Musisz być przede wszystkim skuteczny. Nie współpracuję z J...m dlatego, że pracują tam fajne laski, tylko dlatego, że znajdują dla mnie dobrą nieruchomość, nie biorą prowizji, a przy sprzedaży mojej nieruchomości, dobrego klienta znajdują w kilka tygodni. I tak mają już ode mnie 3 firmy z polecenia. Najważniejsza jest jakość pracy i jej skuteczność.

: 30 mar 2013, 0:46
autor: damcar27
> mizon napisał:

> Musisz być przede wszystkim skuteczny. Nie współpracuję z J...m dlatego, że pracują tam fajne laski, tylko dlatego, że znajdują dla mnie dobrą nieruchomość, nie biorą prowizji, a przy sprzedaży mojej nieruchomości, dobrego klienta znajdują w kilka tygodni. I tak mają już ode mnie 3 firmy z polecenia. Najważniejsza jest jakość pracy i jej skuteczność.

mojej firmie współpraca z innymi biurami odbiła się czkawką, przykład: dzwoniła ostatnio do mnie Pani Pośrednik ze Szczecina że rzekomo ma klienta mocno zainteresowanego ofertą, podpisała umowę współpracy i ... po wymianie z nią danych oferowanej nieruchomości mówiła bym wyciągał dokumenty do transakcji bo jej klient ją na pewno kupi. Poprosilem wiec o przelanie 200 zł na mapki i odpis kw co ją bardzo zirytowało bo przecież jak to powiedziała: jak ona ma konkretnego klienta to o takie grosze wstyd by jej bylo go prosić. Widząc że nic nie wskóra bez przelewu na dokumenty skończyła ze mną rozmowę i zapomniałem o temacie. Po 2 tyg. sprzedający do mnie zadzwonił że ktoś na fb czy nk znalazł jego profil i proponował dogadać sie poza biurem (miałem wyłączność) . Reasumując "obrotna pośredniczka" w geodezji po numerach działek wyciągnęła info o właścicielu i za pomocą portali społecznościowych zdobyła jego dane, dobrze że klient okazał się lojalny i skierował ją do mnie co zamknęło dalszy rozwój zdarzeń. Reasumując - są wśród nas typowe hieny nie szanujące swoich partnerów biznesowych.
Ta sytuacja dużo mnie nauczyła i nie podpisuję już żadnych umów współpracy via mail, a tylko przy kontakcie osobistym.

: 11 wrz 2013, 15:35
autor: razumihin
odkopuję stary temat bo nie warto myślę zakładać nowego.
moje pytanie następujące, jakie formy reklamy stosowaliście w momencie rozkręcenia biura? na typowo szarym początku
pozdrawiam :D


które najskuteczniejsze były u was? zrywki na słupach ? ulotki na ulicy ?

oczywiście wykluczamy bezpośredni kontakt telefoniczny z nowa ofertą.
chodzi żeby sami przychodzili do nas drzwiami i oknami :D dobrze by było wtedy

: 20 wrz 2013, 9:37
autor: KP
Jeśli chodzi o nowych klientów kupujących jest ich więcej jeśli masz dobrą ofertę (nie ilość nieruchomości) tzn. ceny są odpowiednie do stanów nieruchomości, drugim czynnikiem są polecenia przez osoby korzystające z Twoich usług.
Jeśli chodzi o nowych klientów sprzedających - ciągłe monitorowanie nowych ogłoszeń i dzwonienie, prestiż na lokalnym rynku i reklama oraz polecenia.
Tak jest u nas w małym miasteczku ok. 120 000 osób i pewnie w większym też.
Pozdrawiam

: 15 gru 2013, 10:15
autor: Stach
W 120 tys to jeszcze nie takie małe. W 50 tys to trzeba się starać.

: 17 paź 2014, 0:20
autor: Nettdom
Zdecydowanie też stawiam na jakość ofert,cenę do jakości i ich unikalność,nie pamiętam kiedy sprzedałem nieruchomości którą jest więcej niż w 3 biurach,a te co pozyskałem sam (nie z internetu)sprzedawałem w ciągu miesiąca.